Saturday 21 December 2013

Kembara Bumi Sri Lanka ~ Day 1

salam semua..
rasanye dah lama xupdate story-mory about 5 bulan kot...
sem ni rase memang sangat cepat berlalu.. sebab adanya event2 besar yg perlu dilakukan...
so.. korang bace larh yee.... TRIP TO SRI LANKA~~~
SEBELUM TU, nak bagi tau yg g Sri lanka nie bukan saje vacation makang angin...
tapi sebagai ummat islam yang ingin berbakti kepada sesama islam ringkas cerita (KHIDMAT KOMUNITI)
Program Kembara Korban dberi nama...

Are u ready!!! meh3 bace...

Tempat: Lapangan Terbang Antarabangsa Bandaranaike, Colombo, Gold Face n sekitar Colombo.
Tarikh: 13 Oktober 2013 (Ahad)

Kami berkumpul seawal 5.00 pagi di hadapan Kolej Kediaman Acacia Avenue untuk mengumpulkan barang-barang sumbangan dan barangan peribadi untuk dimuatkan ke dalam bas.

barang2 sumbangan yg dapat dikumpulkan..
senarai barang
- ALQuran
- pakaian2 knk, dewasa
-Iqra
-buku panduan solat versi english n lnn

Kami mula bertolak ke LCCT pada jam 6.15 pagi dengan menaiki bas. Setibanya di LCCT, kami menunaikan solat subuh dan berkumpul semula pada jam 7.20 pagi untuk mendaftar di kaunter pelepasan.

haa... tu dia muka eksaited b4 bertolak k Sri Lanka

Di interview sebentar oleh ajk multimedia.. tetang tujuan k sana..

mengejar flight,... habis semua kne buka wktu pemriksaan b4 naik flight... haha

Pada jam 10.30 pagi waktu Malaysia, kami berlepas ke Sri Lanka. Penerbangan ke Sri Lanka mengambil masa lebih kurang 3 jam perjalanan.

kami punya buku merah telah diCop..huhu

Setibanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Bandaranaike, Colombo pada jam 1.25 petang waktu Malaysia, kira-kira jam 11.00 pagi waktu tempatan, kami telah disambut mesra oleh pengurus agen pelancongan, Direct Link, Encik Mohammad Inam dan beberapa orang pekerjanya yang akan menguruskan perjalanan kami sepanjang berada di Sri Lanka.

sampai sudah... colombo... :)

tu diaaaa..... banner besau punye......

Kemudian, kami dibawa oleh agen pelancongan tersebut ke tempat penginapan yang terletak di Dehiwala-Mount Lavinia. Lebih kurang sejam setengah perjalanan menaiki bas, kami sampai di Apartment Qi-Mag yang terletak berdekatan dengan pesisiran pantai.

sampai2... terus melantak... laparee.. sambil mendengar taklimat dari Haji Enaomol , Shaumi n Shamila as our travel guider..

Pada sebelah petang, kami dibawa bersiar-siar di pantai Gold Face. Disana, kami berpeluang melihat keindahan pemandangan matahari terbenam di tepi pantai yang nyaman ditiup bayu laut. Kami juga berpeluang melihat upacara bendera  Sri lanka diturunkan.

upacara penurunan bendera sedang dilakukan....

sideview gold face.... ramai tul orang2 lepak sana...

watak2 utama seri kembara..... haha

tut-tut memang xterlepas ar klu pegi Sri lanka....

antara makan2an yang djual dtepi2 pantai... n banyak lagi... cume xtry je.. keraguan dsitu... tpy ad je org Islam yg jual...